De organisatie van MuteSounds Festival was een samenwerking tussen opdrachtgever stichting MuteSounds en uitvoerend producent 125Procent, mogelijk gemaakt dankzij de financiële steun van een aantal fondsen en de inzet van een grote groep enthousiaste en betrokken vrijwilligers.


125Procent
Eind 2014 hebben de initiatiefnemers van MuteSounds, Maks Oosterbaan en Meike Asselbergs, de organisatie van het MuteSounds Festival overgedragen aan Alan Bredenhorst van 125Procent. Alan Bredenhorst was al enkele jaren bestuurslid van de Stichting MuteSounds en goed bekend met de visie van het MuteSounds Festival en de dove gemeenschap in Nederland.
125Procent is een innovatief project- en communicatiebureau met passie voor maatschappelijke thema’s. Alle projecten van 125Procent zijn ‘projecten met meerwaarde’: festivals, evenementen, campagnes, educatieve programma’s en participatieprojecten met positieve maatschappelijke impact.
Naast MuteSounds is 125Procent ook uitvoerend producent van de Nationale LeesVertelwedstrijd en betrokken bij de organisatie van WereldDovendag. 125Procent heeft een dove collega in dienst is voortdurend bezig haar kennis over de dovencultuur en samenverking met de dove gemeenschap in Nederland te vergroten en verbeteren.

Stichting MuteSounds
MuteSounds is ontstaan als afstudeerproject van vier studenten Culturele Maatschappelijke Vorming van Hogeschool InHolland Den Haag. De studenten liepen al enige tijd rond met het idee om een evenement voor doven en slechthorenden te organiseren, toen in het voorjaar van 2007 de “Lenteprijs” zich aandiende. Ze zetten hun idee op papier, dienden het in en wonnen meteen de eerste prijs. Samen met een groep enthousiaste dove en slechthorende jongeren die als klankbord en ondersteuning fungeerden, werden de plannen uitgewerkt en was in februari 2008 de eerste editie van MuteSounds Festival een feit. Sindsdien wordt er elk jaar een nieuwe editie georganiseerd.
In 2009 werd MuteSounds officieel een stichting. De missie van stichting is het bevorderen van de integratie tussen horenden, doven en slechthorenden en het verbeteren van het imago van de doven en slechthorende gemeenschap. Naast het festival, dat inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardig cultureel festival, organiseert de stichting ook een educatief programma: MuteSounds@School.
125Procent
Eind 2014 hebben de initiatiefnemers van MuteSounds, Maks Oosterbaan en Meike Asselbergs, de organisatie van het MuteSounds Festival overgedragen aan Alan Bredenhorst van 125Procent. Alan Bredenhorst was al enkele jaren bestuurslid van de Stichting MuteSounds geweest en was goed bekend met de visie van het MuteSounds Festival en de dove gemeenschap in Nederland.
125Procent is een innovatief project- en communicatiebureau met passie voor maatschappelijke thema’s. Alle projecten van 125Procent zijn ‘projecten met meerwaarde’: festivals, evenementen, campagnes, educatieve programma’s en participatieprojecten met positieve maatschappelijke impact.
Naast MuteSounds is 125Procent ook uitvoerend producent van De Nationale LeesVertelwedstrijd en was betrokken bij de organisatie van WereldDovendag. 125Procent heeft een dove collega in dienst gehad en is voortdurend bezig haar kennis over de dovencultuur en samenverking met de dove gemeenschap in Nederland te vergroten en verbeteren.
